Friday 15 November 2013

thanks to my senior

Posted by mibi


Hmmm pejam celik pejam celik dah habis cuti sem aku. Hmm takut rasanya nak menempuh sem akan datang yang tak lama lagi. Apa pun aku tau aku boleh . Pengalaman itu mendewasakan kita. Selama sem 1 aku di UiTM KAG banyak perkara yang telah aku lalui dan belajar. Senior yang selama ini ak dengar jahat teruk hanyalah mitos dan cerita dongeng. Ini pengakuan jujur aku cakap. Cerita seram yang selama ini famous di UiTM KAG mmg ada cuma apa yang kita perlu buat untuk hindarinya ikut segala suruhan NYA dan tinggalakan larangan NYA. Memang perasaan "homesick" tu ada tapi Alhamdulillah aku tak ada perasaan mcm tu. Kerana senior senior JPK SEKI aku anggap macam abang abang aku dan family aku sendiri. Sepanjang semasa aku berada di sana dan ditempatkan di kolej TUN PERAK(TPK) memang mcm mcm orang ragam perangai kawan yang aku kenal. Di situlah sebenarnya hidup kita bermula sebagai pelajar universiti. Kalau tidor awal tak universitit life la kan. Assngment tu jgn ckp la kan hanya masa yg menentukanya. Semasa di sana tiada siapa yag akan jaga kita kecuali jika ingat DIA yang satu. jika kita ingat DIA In sha Allah DIA akan ingat kita. Muhasabah diri balik apa tujuan kita datang sana , belajar , main , nak jadi terkenal , tepuk dada tanya iman.

Aku tak tau la kenapa aku jadi mcm ni. Bila ingat balik maybe aku spend time dgn dia sbb tu mcm mcm pengalaman yang kami dapat. Siapa orang itu ?? tak perlu la aku kenalkan biarlah aku sahaja yang tahu. Ak harap sangat yang dia ni akan babca entry aku ni . hahaha berangan je aku ni. tak mungkin la. Aku dah anggap dia ni mcm family aku sendiri. Aku ingat lagi waktu final exam. Aku ada lagi dua paper tapi dia ada lai satu paper nak habis. Masa tu aku kolej dah sunyi dah. rama dah balik. so aku pun tidur la bilik dia, study bilik dia. seronok la friends dgn dia. aku ingat lagi ayat ni "LOKER KAU TU KAN  HARTA RAKYAT" hahha kesian dia. tapi tak pe dia okay je asalkan pulang dia tak marah laa. So kat sini aku belajar something even kita kenal kawan kita bertahun tahun lamanya tak sama dengan kawan kita yg baru kenal tapi boleh jadi rapat dengan hanya spend time. aku pun sekepala dgn dia. beza umur kami pun tak jauh beza. serius dia banyak ajar aku erti hidup di universiti. aku harap impianya nak jadi MPP akan termakbul. 

Aku seronok sangat berkawan dgn dia. Mungkin sekarang aku sudah jumpa sahabat kawan rakan aku pun tak tau mana satu nak pilih. Sebenarnya aku teringin sangat nak belajar fesyen dgn dia. Sbb aku tgk dia mmg handsome bijak berfesyen. aku harap dapat belajar sgt. Tapi aku malu nak ckp dgn dia. hahaha biarkan jela.haihh banyak pulak bercerita tntg budak ni tak pasal pasal aku dilabel "gayboy" choyy!!! aku cuma suka seronok berkawan denganya. Aku harap dapat spend time lagi dgn dia even dia kolej lain nanti. So di sini moralnya yang akan aku selitkan ialah sahabat rakan kawan adalah perkara yang berbeza. Kawan menangis susah nak dapat , kawan ketawa ramai. berhati hati memilih kawan kerana kawan adalah cermin kepada anda.



0 comments: